ŠTA KANDIDATE NAJVIŠE FRUSTRIRA TOKOM PROCESA ZAPOŠLJAVANJA?
Šta kandidate najviše frustrira tokom procesa zapošljavanja?
Pitali smo kandidate u našoj Viber grupi šta ih najviše frustrira tokom procesa zapošljavanja, neki od ponuđenih odgovora su bili:
- Predugačak proces selekcije
- Nedostatak povratnih informacija nakon intervjua
- Nejasni ili nedovoljno detaljni opisi poslova
- Testovi ili zadaci koji oduzimaju previše vremena
- Neprofesionalno ponašanje tokom intervjua
Rezultate možete videti ovde:
Na anketu je odgovorilo 84 osobe, a rezultati su sledeći: 59, odnosno 71% ispitanika najviše frustrira nedostatak povratnih informacija nakon intervjua. Ovaj podatak ukazuje na to da kandidati imaju snažnu potrebu za većom jasnoćom i transparentnošću tokom procesa zapošljavanja.
Kandidati očekuju povratne informacije čak i kada nisu izabrani za poziciju. Ovaj gest pokazuje poštovanje prema vremenu koje su kandidati uložili za intervju, ali takođe odražava i profesionalizam same kompanije. Nedostatak povratnih informacija može ostaviti loš utisak na kandidate, što može negativno uticati na reputaciju poslodavca.
Savet za poslodavce: Razmislite o unapređenju komunikacije sa kandidatima. Pružite im jasne povratne informacije, čak i ako nisu izabrani. Na primer, ako kandidat nije ispunio određene kriterijume, objasnite koji su to tačno kriterijumi, bilo da je u pitanju nedostatak iskustva, specifične veštine koje mu nedostaju za određenu poziciju ili ponašanje tokom intervjua.
Ovaj pristup može da pomogne kandidatima da poboljšaju svoje sposobnosti i pripreme se za buduće prilike.
Kandidati će imati pozitivan utisak o vašoj kompanijii kulturi unutar nje, što može privući kvalitetne talente u budućnosti.
Transparentna i efikasna komunikacija tokom procesa zapošljavanja doprinosi ne samo boljoj efikasnosti, već i većem zadovoljstvu kandidata, a samim tim i boljoj poziciji kompanije na tržištu rada.