DA LI JE NOVAC VREDAN STRESA?

Kako bismo saznali da li je novac vredan stresa na radnom mestu, pitali smo kandidate.

Novo ispitivanje kandidata u našoj VIBER zajednici dalo je zanimljive rezultate. Konkretno pitanje je bilo:
Šta bi bio za vas veći problem: raditi u timu sa lošom atmosferom, ali sa visokom platom, ili u prijatnoj atmosferi, ali sa nižom platom?

Neki od ponuđenih odgovora bili su:

  • Loša atmosfera, ali dobra plata- novac je prioritet
  • Prijatna atmosfera, ali manja plata- radije bih uživao/la na poslu
  • Pokrenuo/la bih razgovor sa nadređenima o atmosferi, ali bih ostao/la na poslu
  • Sigurno bih napustio/la posao- atmosfera je previše važna za mene

Rezultate možete videti na slici ispod:

DA LI JE NOVAC VREDAN STRESA?

Od 115 kandidata koji su učestovali, njih 59 pre bira manju platu, ali da je prijatna atmosfera na poslu. Ljudi koji su odabrali ovu opciju prepoznaju važnost mentalnog i emocionalnog zdravlja. Prijatno radno okruženje doprinosi većoj produktivnosti, nižem stresu i boljim međuljudskim odnosima. Iako manja plata može biti izazov u današnjem vremenu, mnogi smatraju da dobra atmosfera na poslu ima dugoročnu vrednost. Ovo nam pokazuje da kandidati između kvaliteta života i finansijske sigurnosti pre biraju kvalitet života.

Može da nas raduje i činjenica da se čak njih 32 odlučilo za opciju: Pokrenuo/la bih razgovor sa nadređenima o atmosferi, ali bih ostao/la na poslu. Ovi ljudi su  spremni da se bore za poboljšanje svog radnog okruženja. Oni možda nisu zadovoljni atmosferom na radnom mestu, ali veruju da se situacija može popraviti razgovorom i konstruktivnim pristupom.

Kao i u prethodno sprovedenoj anketi, plata jeste ključan faktor za privlačenje i zadržavanje zaposlenih, ali je sve jasnije da radnici traže i emocionalno zdravo radno okruženje.

Savet za poslodavce:

  1. Investirajte u radnu atmosferu: Vi kao poslodavac treba da prepoznate da je prijatna i podržavajuća atmosfera ključna za produktivnost i zadovoljstvo zaposlenih. Ulaganje u teambuilding aktivnosti, obuke o komunikaciji i rešavanje konflikata, kao i stvaranje prostora za otvorenu povratnu informaciju, može značajno poboljšati radnu atmosferu.
  2. Fokusirajte se na ravnotežu između života i posla: Morate da shvatite da nije svim zaposlenima samo plata važna. Fleksibilnost u radnom vremenu, mogućnost rada od kuće ili stvaranje radnog okruženja koje podržava lični razvoj i balans između privatnog i poslovnog života može značajno doprineti zadovoljstvu zaposlenih.
  3. Budite transparentni u svakom segmentu: Ako se u timu javlja negativna atmosfera, trebalo bi da budete spremni da saslušate i delute u pravcu rešenja problema. Pružite zaposlenima mogućnost da iznesu svoje stavove i brige. Razgovor sa zaposlenima o njihovim potrebama i izazovima može pomoći u identifikaciji i rešavanju problema pre nego što postanu ozbiljni.
  4. Pružite podršku mentalnom zdravlju: Sve više organizacija prepoznaje važnost mentalnog zdravlja zaposlenih. Treninzi na temu “kako se izboriti sa stresom na radnom mestu” i slični mogu da pomognu zaposlenima da se lakše nose sa izazovima radnog okruženja. Tu na scenu stupaju HR sektor čije bi primarne radne obaveze trebalo da budu upravo zaposleni i radno okruženje.
  5. Dajte vrednost svakom zaposlenom: Zaposleni žele da se osećaju cenjeno i prepoznato. Redovno pružanje pohvala, priznavavanje postignuća i uzimanje u obzir njihovih predloga za unapređenje i omogućavanje napredovanja u karijeri doprinosi stvaranju radnog okruženja koje je motivišuće i pozitivno.

Isticanje važnosti mentalnog zdravlja i fenomena “pregorevanja” na radnom mestu je sve češće prepoznato od strane poslodavaca, ali i dalje kod mnogih ima prostora za poboljšanje. Rešavanje problema pre nego što se pojave smanjuje mogućnost česte fluktuacije zaposlenih i doprinosi dugoročnoj uspešnoj organizaciji.

  • Podeli ovu objavu

Leave a Comment