DA LI JE NOVAC VREDAN STRESA?
Kako bismo saznali da li je novac vredan stresa na radnom mestu, pitali smo kandidate.
Novo ispitivanje kandidata u našoj VIBER zajednici dalo je zanimljive rezultate. Konkretno pitanje je bilo:
Šta bi bio za vas veći problem: raditi u timu sa lošom atmosferom, ali sa visokom platom, ili u prijatnoj atmosferi, ali sa nižom platom?
Neki od ponuđenih odgovora bili su:
- Loša atmosfera, ali dobra plata- novac je prioritet
- Prijatna atmosfera, ali manja plata- radije bih uživao/la na poslu
- Pokrenuo/la bih razgovor sa nadređenima o atmosferi, ali bih ostao/la na poslu
- Sigurno bih napustio/la posao- atmosfera je previše važna za mene
Rezultate možete videti na slici ispod:
Od 115 kandidata koji su učestovali, njih 59 pre bira manju platu, ali da je prijatna atmosfera na poslu. Ljudi koji su odabrali ovu opciju prepoznaju važnost mentalnog i emocionalnog zdravlja. Prijatno radno okruženje doprinosi većoj produktivnosti, nižem stresu i boljim međuljudskim odnosima. Iako manja plata može biti izazov u današnjem vremenu, mnogi smatraju da dobra atmosfera na poslu ima dugoročnu vrednost. Ovo nam pokazuje da kandidati između kvaliteta života i finansijske sigurnosti pre biraju kvalitet života.
Može da nas raduje i činjenica da se čak njih 32 odlučilo za opciju: Pokrenuo/la bih razgovor sa nadređenima o atmosferi, ali bih ostao/la na poslu. Ovi ljudi su spremni da se bore za poboljšanje svog radnog okruženja. Oni možda nisu zadovoljni atmosferom na radnom mestu, ali veruju da se situacija može popraviti razgovorom i konstruktivnim pristupom.
Kao i u prethodno sprovedenoj anketi, plata jeste ključan faktor za privlačenje i zadržavanje zaposlenih, ali je sve jasnije da radnici traže i emocionalno zdravo radno okruženje.
Savet za poslodavce:
- Investirajte u radnu atmosferu: Vi kao poslodavac treba da prepoznate da je prijatna i podržavajuća atmosfera ključna za produktivnost i zadovoljstvo zaposlenih. Ulaganje u teambuilding aktivnosti, obuke o komunikaciji i rešavanje konflikata, kao i stvaranje prostora za otvorenu povratnu informaciju, može značajno poboljšati radnu atmosferu.
- Fokusirajte se na ravnotežu između života i posla: Morate da shvatite da nije svim zaposlenima samo plata važna. Fleksibilnost u radnom vremenu, mogućnost rada od kuće ili stvaranje radnog okruženja koje podržava lični razvoj i balans između privatnog i poslovnog života može značajno doprineti zadovoljstvu zaposlenih.
- Budite transparentni u svakom segmentu: Ako se u timu javlja negativna atmosfera, trebalo bi da budete spremni da saslušate i delute u pravcu rešenja problema. Pružite zaposlenima mogućnost da iznesu svoje stavove i brige. Razgovor sa zaposlenima o njihovim potrebama i izazovima može pomoći u identifikaciji i rešavanju problema pre nego što postanu ozbiljni.
- Pružite podršku mentalnom zdravlju: Sve više organizacija prepoznaje važnost mentalnog zdravlja zaposlenih. Treninzi na temu “kako se izboriti sa stresom na radnom mestu” i slični mogu da pomognu zaposlenima da se lakše nose sa izazovima radnog okruženja. Tu na scenu stupaju HR sektor čije bi primarne radne obaveze trebalo da budu upravo zaposleni i radno okruženje.
- Dajte vrednost svakom zaposlenom: Zaposleni žele da se osećaju cenjeno i prepoznato. Redovno pružanje pohvala, priznavavanje postignuća i uzimanje u obzir njihovih predloga za unapređenje i omogućavanje napredovanja u karijeri doprinosi stvaranju radnog okruženja koje je motivišuće i pozitivno.
Isticanje važnosti mentalnog zdravlja i fenomena “pregorevanja” na radnom mestu je sve češće prepoznato od strane poslodavaca, ali i dalje kod mnogih ima prostora za poboljšanje. Rešavanje problema pre nego što se pojave smanjuje mogućnost česte fluktuacije zaposlenih i doprinosi dugoročnoj uspešnoj organizaciji.