ŠTA JE PRIVLAČNO U KAMIONSKOJ INDUSTRIJI?
KOJI SU MOTIVI I OČEKIVANJA NOVIH DISPEČERA?
Obzirom na broj ljudi u našoj Viber zajednici, ćinjenica je da su ljudi zainteresovani za rad u kamionskoj industriji. Ali zašto je to tako, šta njih zapravo privlači?
Da bismo to saznali, pitali smo kandidate iz naše VIBER zajednice. Ove nedelje pitanje je bilo: Šta vas je motivisalo da se odlučite za rad u kamionskoj industriji?
Ponuđeni odgovori su bili:
- Dobra početna plata
- Povoljni uslovi rada i radno vreme
- Brža mogućnost zapošljavanja
Kako su odgovorili, pogledajte na slici ispod:
Očekivano, dobra početna plata je razlog broj 1 zašto je velika zainteresovanost za rad u ovoj industriji. U ovoj anketi učestvovalo je 73 kandidata, od čega se 61 odlučio za prvu opciju- dobra početna plata. Šta zapravo znači dobra početna plata- koliko ona iznosi?
PLATE DISPEČERA BEZ ISKUSTVA
Većina firmi nudi početnu platu od $600 do $800, međutim ovo treba uzeti sa rezervom, jer tačan iznos zavisi od poslodavca.
Već sa 3 do 6 meseci iskustva u radu na poziciji dispečera, većina kandidata je u potpunosti upoznata sa kompletnim poslovanjem i može da krene samostalno da vodi veći broj kamiona. Tada se javljaju i bonusi što predstavlja dodatnu motivaciju za zaposlene. Prve ozbiljnije dispečerske plate, mogu se očekivati nakon godinu dana.
PLATE DISPEČERA SA ISKUSTVOM
Što se tiče dispečera sa iskustvom, tu je situacija nešto drugačija. Plata se, u većini firmi, deli na dva dela- prvi deo plate je fiksni, koji se kreće u rasponu od $1000 do $1500 (ovo je prosek, mada postoje i plate koje su niže ili veće od ovog iznosa). Drugi deo plate je promenljiv, baziran na procentu. Ne nudi svaka firma procentualni deo, ali kod onih koje nude, procenat se obično formira na osnovu ukupnog prometa koji dispečer ostvaruje sa kamionima sa kojima radi.
Da će dobra početna plata biti odgovor većine je bilo očekivano, ali hteli smo da vidimo da li postoji još nešto što ih privlači- radno vreme ili mogućnost zapošljavanja.
Iako radno vreme dispečera može da bude izazovno za neke, za druge predstavlja određene prednosti. Radno vreme uglavnom je organizovano u periodu 13:00/14:00 – 22:00/23:00h.
Ovo može biti idealno za osobe koje ne žele da im posao počne odmah rano ujutro, ili za one koji imaju veći broj privatnih obaveza u prvom delu dana. Svakako je drugačije od sistema na koji su možda navikli, pa će ovo biti i najveći šok na početku.
Osim što se veliki broj ljudi odlučuje da zbog dobrih plata i uslova pređu u ovu industriju, činjenica je da je jedan od razloga i brža mogućnost zapošljavanja. Kakva je trenutno situacija?
Većina kandidata koja ulazi u ovu industriju, ulazi sa namerom da ovaj posao obavlja remote, što trenutno nije opcija za većinu firmi koje zapošljavaju. Firme uglavnom insistiraju da to bude rad iz kancelarije, jer na taj način mogu da obučavaju nove dispečere i poboljšaju međusobnu komunikaciju. Iako ima firmi koje su otvorene da zaposle ljude bez iskustva i obuče ih za rad u njihovoj kompaniji, ipak većina firmi traži minimum 1 godinu iskustva rada na ovoj poziciji.
Sve teme vezano za kamionsku industriju u Americi pokrili smo u našem WEBINARU !
Naše prethodne ankete možete pogledati ovde.