KAKO DO USPEŠNOG OGLASA ZA POSAO?
Ukoliko ste u potrazi za proširenjem svog tima veoma je važno, da vaš oglas za posao privuče kandidate. Koliko puta do sada vam se desilo da vaš oglas nije “prošao”, tj da niste dobili željene rezultate? Poslodavci često prave greške prilikom pisanja oglasa za posao i reklamiranja istog, što rezultira manjim brojem prijava. U nastavku teksta, bavićemo se svim greškama koje poslodavci prave pre i posle procesa zapošljavanja, kao i na čemu treba raditi radi što boljeg odaziva.
Kako da privučete najbolje kandidate?
Svakako da je cilj svake kompanije da privuče one najbolje kandidate, ali sam oglas za posao nije dovoljan. Na samom početku, kada su poslodavci iz Amerike, počeli da zapošljavaju kandidate iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Makedonije, ovo je bilo nešto potpuno novo na našim prostorima i o samim firmama nije se puno znalo. Danas je situacija potpuno drugačija. Ekspanzija društvenih mreža, kao što su Linkedin, Facebook i Instagram povezali su veliki broj dispečera, a protok informacija koji kruži istima, mnogim poslodavcima ne ide na ruku. Dakle, smanjena je šansa na tržištu rada, naročito ako govorimo o potražnji za iskusnim kandidatima. S druge strane, postoje i oni poslodavci, o kojima čak i iskusni kandidati ne znaju ništa (ni negativno ni pozitivno) pa im aktivni oglasi ne ulivaju poverenje kako bi aplicirali na iste.
3 NAČINA DA SE ŠTO BOLJE PRETSTAVITE BUDUĆIM KANDIDATIMA:
1. POSTOJEĆI TIM
Rad sa postojećim timom, veoma je bitan za stabilizaciju i održiv rast svake kompanije. Imati zadovoljne zaposlene je svakako jedan od pokazatelja, da to što radite, radite dobro. Ovde ne mislim samo na novčanu kompenzaciju, nego i na sve druge faktore koji su veoma bitni, kao što su: radna atmosfera, osećaj stabilnosti, uvažavanje od strane poslodavca… Pored toga što imate stabilan tim, podižete sebe na tržištu rada, jer ko još neće da radi na mestu gde o njemu brinu i nije samo jedan od?
2. MARKETING NA DRUŠTVENIM MREŽAMA
Kada ste uspeli da uspostavite svoj postojeći tim, sledeći korak je svakako izgradnja brenda na društvenim mrežama. Ovde konkretno mislim na Linkedin. Pored kontinuirane aktivnosti koju trebate da imate veoma je važno da birate sadržaj koji će i vaši zaposleni objavljivati na istima. Oni pretstavljaju Vas i Vaše poslovanje, te ne bi bilo na odmet da im profili budu napravljeni u skladu sa vašim brendom i poslovnim očekivanjima. Takođe, kada se bavite kreiranjem sadržaja (poslovni profil firme), bilo da se radi o Linkedin, Instagram ili Facebook profilu prilagodite ciljnoj grupi. Ne bi trebalo objavljivati isti sadržaj na sve tri društvene mreže jer je ciljna grupa na njima različita. Facebook – ciljna grupa vozači. Instagram – ciljna grupa potencijalni kandidati, retko vozači. Linkendin – ciljna grupa poslovni saradnici. Tako da je vreme da se izbace dosadni postovi koji se objavljuju, samo da bi se nešto objavilo (algoritam ne radi na osnovu broja postova nego interakcija)!
3. UPOZNAJ POSLODAVCA
Jedna od novina, koju smo uveli, jeste svakako deo upoznaj poslodavca. Kao vodeća platforma na teritoriji Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Makedonije, dispečeri.rs trenutno broji preko 10.000 potencijalnih kandidata na društvenim mrežama, i taj broj raste iz dana u dan. Našim poslodavcima nudimo mogućnost reklamiranja, kako na našem sajtu tako i na društvenim mrežama. Kreiramo video materijal u trajanju do 10 minuta, gde možete da se pretstavite budućim kandidatima i pozovete ih na rad kod Vas. Pored video materijala, takođe postoji i mogućnost reklamiranja u vidu banera. A celu ponudu možete pogledati ovde.
Kako da kreirate oglas za posao?
Ono što svakako treba da uzmemo u obzir prilikom pisanja oglasa za posao, jeste da nam je to jedan vid marketinga. Dakle, mi želimo da privučemo najbolje kandidate da se priključe našem timu, a da bismo to uspeli, moramo da se pretstavimo u najboljem svetlu. Kao što i poslodavac ima kriterijume prilikom selekcije kandidata, tako i kandidati imaju kriterijume i očekivanja od poslodavaca. Naročito kada pričamo o iskusnim kandidatima za kojima je danas ogromna potražnja. Prilikom kreiranja oglasa za posao, postavite ključno pitanje: “Šta je to, što ja nudim kandidatu da bi počeo da radi kod mene?”
Top 5 grešaka koju poslodavci prave prilikom postavljanja oglasa za posao
1. KOPIRANJE OGLASA
Najčešća greška koju firme prave prilikom postavljanja oglasa, jeste kopiranje tuđih. U 90% slučajeva, oglasi liče kao jaje jajetu što za rezultat ima da je kandidatima svejedno koja je firma u pitanju, jer na prvi utisak kod svakog je sve isto. Takođe, potrebno je voditi računa i o samoj dužini oglasa, gledajte da oglas ima oko 290 karaktera, jer less is more!
2. PRETERANO FOKUSIRANJE NA ZAHTEVE
Sledeća greška koju većina poslodavaca pravi, jeste stavljanje akcenta na njihove zahteve od kandidata. Naravno, da treba da postoje zahtevi, ali ih treba pravilo upakovati ili preformulisati tako da ne odbije kandidate.
3. NASLOV OGLASA
Kao i prilikom pisanja email-a, naslov je nešto što je tu da privuče pažnju. Dakle budite kreativni ili istaknite zašto neko treba da radi kod vas.
4. VREME POSTAVLJANJA OGLASA
Oglas za posao, treba da bude objavljen u pravo vreme. Ukoliko želite da privučete iskusne kandidate, oglas bi trebao da bude u našim prepodnevnim časovima i vikendom. Polazimo od činjenice, da većina iskusnih kandidata radi u periodu od 14h do 22h i da nema vremena da lista kako aktivne oglase tako i društvene mreže, te je neophodno da i naš oglas prilagodimo tome. Pored angažovanosti kandidata u tom periodu, vašu objavu veremenom vidi manji broj kandidata zbog zatrpanosti novijih objava.
5. KANALI PROMOCIJE
I za kraj, nije dovoljno samo postaviti oglas i čekati da se magija desi. Veoma je bitno da konstantno pozivate ljude na akciju, tj da se prijave na isti. Pored platformi za oglašavanje (poslovi.dispeceri , posao Srbija, tražiš posao itd), podelite oglase i na Vašim društvenim mrežama, pitajte vaše zaposlene da podele i na svojim kako biste povećali vidljivost oglasa.
Dobar vs Loš oglas za posao
Hajde sada da vidimo kako igra reči može da doprinese vašem oglasu za posao. Ono na šta moramo da stavimo fokus kada pišemo isti:
- Kandidat mora da ima dovoljno informacija
- Jasna struktura oglasa
- Preciznost
PRIMER LOŠEG OGLASA ZA POSAO
Mi smo brzo rastuća firma i raspisujemo oglas za poziciju Dispečer.
Zahtevi:
Komunikacija sa vozačima i brokerima na dnevnom nivou
Pregovaranje sa mušterijama
Traženje tura vozačima
Rešavanje problema
Kvalifikacije:
Dobro poznavanje engleskog jezika
Rad na računaru
Minimum 2 godine iskustva
Rad sa programima
Druga smena
Nudimo:
Fiksna plata plus bonusi
Rad iz kancelarije u Novi Sad, Niš, Beograd
Mogućnost napredovanja
PRIMER DOBROG OGLASA ZA POSAO
Potreban dispečer za dinamičan tim u Novom Sadu, Beogradu, Nišu..
Ukoliko voliš timski rad gde svi radimo kao jedan, čekamo te!
Ukoliko si neko ko je:
Preko 2 godine u kamionskoj industriji
Rešavaš probleme ko od šale
Rad na računaru ti je drugo ime
A vozači i brokeri vole da rade sa tobom
To je to! Baš ti nam trebaš!
Nudimo ti:
Rad iz kancelarije
Sigurnu platu i bonuse (uz mogućnost napredovanja)
Svaki drugi vikend slobodan
Kolege koji su tu u svakom momentu za tebe
Kako da ostavite dobar utisak na kandidate?
Ono što je većina poslodavaca mogla da primeti u poslednje vreme, jeste da je sve manji broj kandidata koji apliciraju na njihove oglase. Zašto je to tako? Pored oglasa za posao, koji su pogrešno koncipirani, jedan od razloga zašto je loš odaziv jeste svakako i činjenica, da i tržište rada ima svoje maksimalne kapacitete. Postoji ograničen broj kandidata koji je zaiteresovani za posao dispečera. Većina njih je sigurno do sada aplicirala na određeni broj oglasa za posao. Jedan broj je uspeo da se zaposli, dok jedan deo nije. Uzmimo sada grupu koja nije uspela da se zaposli a takođe nije dobila povratnu informaciju od poslodavca. Šta mislite, da li će opet aplicirati kod istog?
Greška koju poslodavci prave prilikom selekcije kandidata
Jedna od najčešćih grešaka koju poslodavci naprave prilikom selekcije kandidata, jeste povratna informacija kandidatu. Veoma često, komunikacija se svodi između potencijalnih kandidata i poslodavca, dok kandidate koji nisu prošli selekciju potpuno zaobiđu. Bez obzira što kandidat nije prošao Vaše kriterijume, trebalo bi im to saopštiti. Neki kandidati će u mešuvremenu steći iskustvo ali neće aplicirati kod vas jer nikada nisu dobili odgovor. Da li biste vi kucali na vrata kad vam niko ne otvara? Primer poruke kandidatu koji nije prošao uži krug: Pozdrav NN, hvala ti na iskazanoj zainteresovanosti za rad u našoj firmi. Trenutno smo popunili aktivno radno mesto, što ne umanjuje mogućnost da te pozovemo u nekom narednom krugu. Svakako da imamo tvoje kontakt podatke i radujemo se potencijalnoj saradnji.
Prednosti poslovi.dispeceri platforme
Kako smo usko specijalizovani za kamionsku industriju u Americi, i kako razumemo problematiku koju poslodavci imaju kada je u pitanju zapošljavanje novih kandidata, potrudili smo se da obuhvatimo sve ono što može znatno da vam olakša pronalazak istih.
- Naša platforma je postavljena tako, da u svakom momentu možete da pratite statistiku vaših oglasa i u bilo kom momentu da je prilagođavate. Ukoliko primetite da je vaš oglas pogledao određeni broj ljudi a da se mali broj prijavio, u svakom momentu možete da izmenite strukturu vaših oglasa kako biste privukli kanidate. Takođe, imate mogućnost u bilo kom momentu da promenite svoj paket i da mi dodatano za vas izreklamiramo vaš oglas na društvenim mrežama.
- Kandidati sa obuke- ukoliko se odlučite da zapošljavate kandidate koji su završili Dispečeri.rs obuku, slobodno nam se javite. Raspoloženi smo da vam pokažemo strukturu obuke kako biste mogli da znate šta da očekujete od kandidata, kao i da vam preporučimo one najbolje!
- Nismo pretrpani! Glavni cilj ove platforme je vidljivost poslodavaca, nemamo za cilj 1000 aktivnih oglasa koji se gomilaju iz dana u dan, nego da ponudimo kvalitet.
- U svakom momentu imate pristup SVIM kandidatima koji su aplicirali za posao kod vas. Možete da ih filtrirate na osnovu iskustva, lokacije, sektora…
Ukoliko do sada niste kreirali svoj profil, to možete da uradite u bilo kom momentu BESPLATNO. Vaš profil biće vidljiv svima čak i kada nemate aktivan posao. Povećajte vidljivost vašeg poslovanja na tržištu rada, čekamo vas!